دیجیتال مارکتینگ چیست؟

الگوریتمهای گوگل نیز اگرچه به صورت مستمر در حال به روزرسانی میباشد اما لازم به ذکر است که قوائد و مقررات این الگوریتمها نسبتا ثابت است. کسانی که از طریق دستگاههای تلفن همراه با شرکت شما به صورت آنلاین در ارتباط هستند، باید همان تجربه مثبتی را داشته باشند که افراد روی دسکتاپ دارند. پستهای BuzzFeed مثال خوبی در این زمینه میباشند اما افراد زیادی تبلیغات رسانههای اجتماعی را نیز به عنوان تبلیغات «بومی» در نظر میگیرند – مثلأ تبلیغات فیسبوک و تبلیغات اینستاگرام. اما برای آن که میزان تاثیر آن به خوبی مشاهده شود لازم است تا برخی معیارها رعایت شود که از جمله آن باید به انتخاب کلمات کلیدی درست، نوشتن تبلیغات جذاب، رعایت سیاستهای هدفمند در سایت و…

لیستهای خوبی هستن، اما بعد از یه مدت که دورهها رو دیدید بهشون یه سر بزنید و فقط در حد یک لیست برای کلیک کردن بهشون توجه کنید. برای همین بهتر است که بعد از تعیین هدف، برنامه قبلی خود را حتما بررسی کنید. اگر شما می توانید تجربه و سفر مشتری خود را در چرخه خرید با استفاده از فن آوری های دیجیتال بهبود بخشید، حتما منجر به بهبود رشد کسب و کار شما می شود. در واقع یک سوال در اینجا مطرح می شود که شما چگونه بدون داشتن یک برنامه، می توانید انتظار پیشرفت در کسب وکار خود داشته باشید؟

این ابزار دیجیتال مارکتینگ سبب میشود تا مخاطب به سوی کسب و کار و یا برند برود. بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی به شما کمک میکند تا بتوانید برند خود را به مشتریان خود معرفی کنید، ترافیک ورودی وبسایت خود را افزایش دهید. شبکه اجتماعی اینستاگرام میتواند به شرط رعایت اصول اصلی برای تمام کسب و کارها سودرسان باشد که از آن جمله باید به مواردی چون یافتن مخاطبان هدف، تجزیه و تحلیل رقبا، برند سازی، افزایش فالور به روش اصولی و… در بازاریابی موتورهای جستجو بازاریابی از راه browser ها به دو روش سئو و به ازای هر کلیک می باشد.

Digital marketing کمک زیادی به آسان تر کردن راه های جذب مشتری می کند، دیگر نیازی به پخش تراکت و تبلیغات بیلبوردی نمی باشد. آن ها نه تنها وقت شما می گیرند، بلکه ممکن است مانع فروش و رسیدگی شما به دیگر مشتریان شوند. دوره دیجیتال مارکتینگ کسب ناب در قالب دو عدد DVD شامل 24 ساعت فیلم آموزشی و 12 کارگاه تخصصی تهیه شده است و شما میتوانید به راحتی از طریق وبسایت جت سفارش دهید و در کوتاهترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

سئو شامل هر روشی است که منجر به افزایش امتیاز رسانه فرد توسط موتور جستجوگر میشود که در نتیجه این مهم میزان بازدید ارگانیک و یا رایگان وبسایت افزایش مییابد. میزان تماس با فروشگاه را بررسی کنیم. شما باید کاری کنید که مشتری این کار را با میل خودش انجام دهد. بازاریابی محتوایی یا Content Marketing یکی از اصلیترین ارکان دیجیتال مارکتینگ است؛ چرا هر جایی را نگاه کنید به محتوا گره خورده است.

دیجیتال مارکتر معمولا بر روی یک شاخص کلیدی عملکرد KPI برای هر کانال متمرکز میشوند تا بتواند بدرستی عملکرد شرکت را در یکی از از آنها اندازه گیری کند. و این درحالی است که گوشی های موبایل به دلیل نصب برنامه های اجرایی (اپلیکیشن ها) می توانند نقش ابزار استراتژیک بازاریابی را ایفاء نمایند و موجب درآمد زایی شوند.؛ موبایل حتی پارا فراتر گذاشته و به عنوان جایگزین تلویزیون در تماشای فیلم و بازی های فوتبال ایفای نقش می کند. همچنین همانطور که رادیو با تلویزیون جایگزین شد، بیشتر مردم هنوز هر هفته رادیو گوش میدهند به خصوص اکنون با رشد رادیو اینترنتی.

رادیو از قدیم و الایام همیشه جزو یکی از ابزارهای قوی دیجیتال مارکتینگ بود. یکی از راههایی که بتوان مشتریان راضی را مشخص کرد، استفاده از پرسشنامههای «شاخص خالص مروجان» (Net Promoter Score | NPS) است. علاوه بر داشتن محتوای خاص، باید یک نوع برنامه­ زمانبندی مشخص نیز داشته باشید که مخاطبان را به نحوی به صفحه­ شما معتاد کند؛ به طور مثال، یک روز خاص در هفته برای معرفی محصول جدید انتخاب کنید و هر هفته در این روز مخاطبان را شگفت زده کنید، یا حتی می­ شود در روزی به خصوص تخقیف­های خاصی روی محصولات خود اعمال کنید.

بازاریابی دیجیتال به معنای دستیابی به مخاطبان هدفمند از طریق محتوای مشخص است – همه اینها بدون تحقیق کاربردی در مورد کلمات کلیدی اتفاق نمیافتد. تبلیغات سایت در موتور جستجوگر گوگل به نحوی است که فرد در سایت مربوطه به صورت رایگان اکانت میسازد و برخی کلمات کلیدی خود را وارد مینماید.