دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اما در شرکتهای بزرگتر این فرد بیشتر در زمینه استراتژی و برنامهریزی محتوا و روشهای مختلف بازاریابی و تبلیغات فعالیت میکند. مدیر محتوا، استراتژی محتوای یک کسبوکار را تعیین میکند. در واقع تولیدکنندگان محتوا براساس برنامهریزی و استراتژی مدیر محتوا کار میکنند. هر شبکه اجتماعی مخاطبان و فضای خاص خود را دارد؛ بنابراین این زمینه نیازمند یک متخصص است تا بداند در هر یک از بسترهای رسانه چه عملکردی مناسب است، در واقع میتوانیم مدیریت شبکههای اجتماعی را زیرمجموعه مدیر محتوا بدانیم؛ بدین معنی که مدیر شبکههای اجتماعی با توجه به استراتژی تعیین شده توسط مدیر محتوا تولیدکنندگان محتوا را به کار میگیرد.

عبارت Ad در کنار نتایج جستجویی که گوگل به شما نشان میدهد نمونهای از این نوع بازاریابی هستند. فشردهسازی تصویر، دادههای ساختاریافته و بهینهسازی فایلهای CSS همگی اشکال سئوی فنی محسوب شده که میتوانند سرعت بارگذاری وبسایت شما را افزایش دهند و این یکی از مهمترین عوامل رتبهبندی در دید موتورهای جستجو مانند گوگل است. فشرده سازی تصویر، داده ها و بهینه سازی پرونده های CSS، همه اشکالی از SEO فنی هستند که می توانند سرعت بارگذاری وب سایت شما را افزایش دهند – یک عامل مهم رتبه بندی در نظر موتورهای جستجوگر مانند گوگل است.

کارشناس سئو وظیفه دارد تا با استراتژی درست، ورودیهای با کیفیتی از گوگل به وبسایت یک کسبوکار ارائه داده و با توجه به تعاریف این شاخه تمام بخش های سئو را پوشش دهد.در این موقعیت شغلی هم بر اساس اندازه یک شرکت وظایف تخصصیتر میشوند. تبلیغات در اینستاگرام و تبلیغات گوگل برای کسب و کارهای تازه وارد مناسب است؛ اما با بهبود سئو سایت میتوان ماندگاری بیشتری در صنعت مربوطه داشت. گوگل آنالیتیکس را شاید بتوان بهعنوان مهمترین و پراستفادهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی به شمار آورد. البته این موقعیت شغلی شاید در بیشتر شرکتهای ایران بهعنوان یکی از مهارتهای موردنیاز برای یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ نام برده میشود.

صرفنظر از اینکه کسبوکار شما با سایر کسبوکارهای دیگر در تجارت(B2B) است یا با افراد جامعه در تعامل(B2C) است دیجیتال مارکتینگ روشی مؤثر برای پیشبرد اهدافتان خواهد بود. از سوی دیگر برای حفظ مشریان باید یک بانک اطلاعاتی از اطلاعات تماس آن ها داشته باشید در صورت بسته شدن هریک از کانال هاآن ها را از دست ندهید. یک مثال دیگر هم مربوط به نویسندگان مقالات برای وبلاگ یا مجلههای اینترنتی سایتها میشود.

اما در بازاریابی دیجیتال دید وسیع و کاملی از تمامی معیارهای ممکن مانند تعداد بازدید، کلیکها، اشتراکگذاریها و زمان حضور بازدیدکننده در صفحه به شما ارائه میشود. آگاهی از جنسیت، سن، علایق، سطح اقتصادی، الگوی مصرف و … این اصطلاح به تولید و ارتقای محتوا بهمنظور ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک و تولید سرنخ برای مشتریان اشاره دارد. برای این کار میتوانید از پلتفرم جامع مدیریت شبکههای اجتماعی نوین هاب استفاده کنید. این روزها دنیای بازاریابی و تبلیغات از روشهای سنتی مانند تلوزیون، بیلبوردهای تبلیغاتی، کاتالوگ و نامه به روشهای نوین و امروزی شامل اینترنت و فضای مجازی تغییر کرده است، اینگونه تبلیغات مزایای بسیاری نسبت به روشهای سنتی دارند، ارزانترند، همهگیر و در دسترس هستند، محدودیت مکانی و زمانی ندارند و در یک کلام میتوانند ارزش آفرینی بسیار زیادی برای یک کسب و کار به همراه داشته باشند.

از انواع محتوا میتوان به محتوای متنی، اینفوگرافی، رپورتاژ، پادکست، موشن گرافی، پستهای وبلاگ، کتابهای الکترونیک و… سعی کنید محتوای ارزشمندی تولید کنید و سپس نکات کلیدی سئو را در محتوا و سایتتان به کار ببندید. سئو خارجی (Off Page SEO): این مدل سئو متمرکز بر به تمامی فعالیتهای «خارج صفحه وب» است.

امروزه، این مفهوم به یکی از مهمترین ابزارها در بازار تبلیغات تبدیل شده است و تقریبا تمامی شرکت های حرفه ای در سراسر دنیا دارای تیم دیجیتال مارکتنیگ هستند. این قسمت بر روی تمام فعالیتهایی که هنگام بهینهسازی سایت شما خارج از صفحه انجام میشود تمرکز دارد. در واقع SEO نیز زیرمجموعهای از این روش است که بسیار گسترده شده و شما با بهینهسازی سایت برای موتور جستجو برای کلمهی کلیدی خود از آن رتبه دریافت میکنید اما در SEM با پرداخت هزینه به موتور جستجو سایت شما به کاربر معرفی میشود. هدف موتورهای جستجو نشاندادن مرتبطترین و باکیفیتترین محتوا به مخاطب است اما این وظیفهی ماست تا موتورهای جستجو را متوجه سطح کیفی محتوای خود کنیم؛ به این فرایند بهینهسازی محتوا برای موتورهای جستجو یا SEO میگویند.

با تحقیق دربارهی کلمات کلیدی و هدف یا معنی آنها میتوانید به سؤالات و نیازهای مخاطبین خود پاسخ دهید و جزء اولین نتایج جستجو شده باشید. این بازاریابی روشی برای بالابردن ترافیک سایت با پرداخت هزینه به موتورهای جستجو است. بازاریابی شبکههای اجتماعی از طریق ایجاد صفحه در این پلتفرمها و برقراری ارتباط با کاربران میکوشد به فروش بیشتر کمک کند. برخی از شرکتها از این روش برای ایجاد تعامل و برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده میکنند. هزینه در ازای عملکرد (CPA): پرداخت هزینه بابت هر عملکرد کاربر در سایت مانند خرید یا دانلود از سایت. همان طور که از نامشان مشخص است، این متخصصان در تلاشند تا با یک طراحی جذاب چه از نظر گرافیکی و چه از نظر فرآیند استفاده و یا خرید کاربر از یک سایت رضایت کاربران و مشتریان را جلب نمایند.