آموزش جامع بازاریابی دیجیتال

برای رشد کردن در حوزه ی دیجیتال باید با ابزار های این حوزه بتوانید به درستی کار کنید. بخش محتوایی: در این بخش افراد میدانند که چگونه محتوایی سئو شده تولید کننند که لینکدهی مناسبی داشته باشد و آنرا در شبکههای اجتماعی نیز به اشتراک بگذارند. به طور کلی، آنچه که برای گوگل اهمیت دارد این است که محتوای ارائه شده شما نزدیکترین ارتباط را با جستجوی مخاطب داشته باشد و زمانیکه این کار را انجام دهید، صفحه شما رتبهبندی مناسبی خواهد داشت.

برای مثال در پیاده سازی تبلیغات کلیکی با استفاده از Adwards گوگل تبلیغ شما در جستجوهای مربوط به صنعت خود در بالای صفحه اول نتایج جستجو نمایش داده می شود. سرمایه خود را در روش های بازاریابی که نتایج قابل اندازه گیری ارائه نمی کنند هدر ندهید. دانشگاه ها ، موسسات آموزشی و بسیاری از مراکز علمی ، دوره های آموزش مرتبط با رشته دیجیتال مارکتینگ را ارائه می دهند تا مدیران و بازاریاب های با دانشی را روانه صنعت کنند. مثلا تا دیروز محتوای متنی و بلاگها ترفدار داشتند و نویسنده این محتوا که یک دیجیتال مارکتر است در این کار خبره شده اما امروز نیاز بازار به سمت ویدئو گرایش دارد پس من نیز باید خود را در حوزه ویدئو مارکتینگ بهروز کنم تا جایگاه خود را در بازار از دست ندهم.

دیجیتال مارکتنیگ یک پازل چند قطعه از ابزارهای متعدد است که قرارگیری درست آنها در کنار هم تصویر گویا و شفافی از خدمات و محصولات به مخاطب ارائه میکند.انتخاب یک استراتژی درست،مرز بین موفقیت و شکست را ترسیم می کند.قبل از شروع کار باید نیازها،استراتژی،سرمایه گذاری و سپس متغیر زمان تعیین شود. خوشحالیم که طی سه سال همکاری مداوم، توانستیم رضایت این مجموعه را در زمینه ارائه خدمات سئو جلب کنیم. سپنتا با ارائه خدمات بازاریابی آنلاین و با استفاده از تکنیک های موثر معرفی محصولات و خدمات و افزایش فروش در رسانه های دیجیتال، همراهی مورد اطمینان در کنار شماست.

به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، ممکن است بخواهید توجه بیشتری به دستیابی به مخاطبان جدید از طریق رسانه های اجتماعی داشته باشید. برند معروف Pizza Domino که در سراسر جهان شعبه دارد، با استفاده از یک کمپین موبایلی که وقتی کسی به یک شعبه نزدیک میشد برای او کد تخفیف خرید از شعبه را ارسال میکرد، توانست فروش خود را 7% افزایش دهد، رقمی که برای تنها یک کمپین از یک برند بزرگ، قابل توجه است.

که باعث افزایش میزان ترافیک آلی (اورگانیک) وب سایت شما می شود. ترافیک پرداختی مانند شلنگ آب است و کنترل کاملی بر روی جهت پاشش آب و مقدار و زمان آن دارید که چنین شرایطی برای باران یا همان ترافیک طبیعی فراهم نیست. مقایسه سادهای بین ترافیک طبیعی و پولی (پرداختی) را میتوان با باران و شلنگ آب مقایسه کرد. ترافیک داغ نیز به مرحله تبدیل اشاره دارد. دمای سرد به ترافیک جدید و افراد در مرحله «آگاهی» اختصاص مییابد.

سه مرحله اصلی در بازاریابی جستجو وجود دارد که هر مرحله نیز دارای ۲ اولویت مهم است و در ادامه به طور خلاصه به آنها خواهیم پرداخت. یک بخش مهم دیگر دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی موبایلی است. تبلیغات سنتی (مثل تلوزیون، رادیو و روزنامه) همین امروز هم تعامل خود را مدیون فضای مجازی است. شما برای درج یک آگهی در روزنامههای سراسری، رادیو یا تلوزیون و حتا بیلبورد پائینترین خیابان شهرتان، ملزم به رعایت حداقلهای تعیین شده آن رسانه هستید نه بودجه تبلیغاتی خودتان، اما در تبلیغات دیجیتال با هر بودجهای میتوان فعالیت تبلیغاتی انجام داد. بعد از اینکه نرخ خروج سایتتان را بدست آوردید حال می روید سراغ اینکه چه چیزی باعث افزایش نرخ خروج کاربر شده است.یعنی چه عواملی باعث می شود که کاربر سایت را زود ترک کند.این عوامل را می توانید از همان ابزارهای آنالیتیکس سایت بدست آورید.در این ابزارها متوجه می شوید که اصولا کاربرها از چه صفحاتی زودتر خارج می شوند و باعث می شود نرخ خروج سایت شما افزایش یابد.